It’s only a choice
Dat zou een antwoord geweest kunnen zijn.
Een antwoord dat vaak wordt gegeven wanneer iets groter is dan men kan uitleggen.
Voor nu is het een playlist op Spotify.
Een plek waar ik mezelf recenseer, met mijn eigen composities. Niet om sterren uit te delen, niet om gelijk te krijgen, maar om nog eens te luisteren naar keuzes die ik ooit heb gemaakt.
Elke compositie was ooit zo’n keuze.
Een noot wel. Een noot niet.
Doorgaan. Stoppen. Zachter. Harder.
Iets zeggen. Of juist zwijgen.
Achteraf lijkt muziek soms vanzelfsprekend. Alsof het er altijd al was.
Maar dat is niet zo.
It’s only a choice.
En soms is precies die keuze alles wat ik op dat moment te zeggen had.
In nootjes dan.
https://open.spotify.com/playlist/2euiendFPRLjjpfWvTK4Cu?si=o8-_LhG1TlOMBaUYxJbBpw&pi=twKd6ZAuRsapv