Piano Concerto for One Finger
Een pianoconcert. Met orkest. Met filmpje en meespeelbare notatie. Het stuk is met een glimlach gemaakt — en gewoon georkestreerd. Na een concert van Alexandra Dovgan, waar de virtuositeit van alle kanten afspatte, bleef er een gedachte hangen: wat blijft er over als je geen tien vingers gebruikt, maar één? Zoals ik — die geen piano kan spelen, maar wel kan horen hoe een piano klinkt. In dit geval: één noot, één vinger, en toch een solopartij. Een beetje zoals Maurice Ravel ooit een stuk schreef voor één hand. Alleen is dit nog iets eenvoudiger gehouden. Wie wil, kan het in het filmpje volgen. En meespelen. https://www.youtube.com/watch?v=hfv4ggfeEsY