Tijdens onze bezoeken aan Père Lachaise hebben Hilke en ik sinds 2008 talloze momenten vastgelegd — de graven van beroemde kunstenaars, maar ook van minder bekende, dierbare artistieke vrienden.

Uit al die foto’s, herinneringen en indrukken is een film ontstaan van bijna een uur.

Een rustige, meditatieve documentaire waarin beelden van de graven worden afgewisseld met foto’s van de mensen zelf.

Een ode aan creativiteit, aan vergankelijkheid en aan de stille aanwezigheid van degenen die ons zijn voorgegaan.

Tijdens het monteren van de beelden heb ik de muziek speciaal voor deze film gecomponeerd.