Zes jaar Stadshagen
Zo zijn we weer zes jaar verder.
In 2020 kwamen we hier wonen. Meteen de hoofdprijs: corona.
Voor velen een rampjaar. Voor mij, hoe vreemd het ook klinkt, ook een soort hoofdprijs. Ineens was er tijd. Veel tijd. Tijd om eindelijk een aantal projecten af te maken waar ik al jaren mee rondliep.
Maar als kersverse Stadshagenaren deden we nog iets anders: we gingen de buurt verkennen.
Met mijn iPhone legde ik alles vast. Gewoon om met familie en vrienden te delen waar we terecht waren gekomen. Bezoekjes waren immers niet meer zo vanzelfsprekend in die tijd.
Zo hield ik iedereen een beetje op de hoogte van ons nieuwe stukje Nederland.
Stadshagen.
Een wijk die nog duidelijk in opbouw was.
Stadshagen, grenzend aan een paar van de mooiste natuurgebieden van Overijssel.
En Stadshagen waar wij, als jonge ouwelullen, zagen hoe overal nieuwe gezinnen hun leven begonnen in wijken die net uit de grond kwamen.
Welke wijken dat zijn?
Nou… kijk zelf maar.
Zelfs nu, zes jaar later, blijken veel van die foto’s alweer kleine stukjes geschiedenis te zijn geworden.
Een mooie herinnering.