In het oog van de storm (Birds’ In the Eye of the Storm) is een album vol symboliek.
Geen muziek die ontstaat volgens het boekje, maar vanuit een intuïtieve zoektocht. Ik begin ergens, en onderweg kom ik van alles tegen. Wat ik ontmoet, heeft zijn eigen verhaal. Dat vertaalt zich in eigen noten — noten die ik hoor terwijl ik kijk.
Dat kijken bestaat uit beelden in mijn hoofd. Geen vooraf bedachte visualisaties, maar iets wat zich aandient. Het onderwerp is er al, ergens, maar de manier waarop ik het zie ontstaat pas op dat moment. En zo komen ook de noten.
Wie denkt dat dit een New Age-album is, compleet met gratis wierook, mag die wierook gerust meenemen. Maar de titel suggereert iets anders. We leven in een wereld die voortdurend in beweging is. Zoals een orkaan draait om zijn eigen kern: een kern waar alles begon, die nu stil is, terwijl eromheen alles in destructieve beweging verkeert.
Zo zit ik achter mijn keyboard. Ik beleef het mee. En ik leg het vast. Ik ben er een deel van geworden.
https://open.spotify.com/album/43Gqu0sNInG0Iy9OmOYUSt?si=cNjsvpaASRKsUkv7lH_9Iw.